Novosti / Hrvatska

prodaja viška robe

Otvoren prvi hrvatski 'Food Outlet' s do 90 posto jeftinijim cijenama: 'Želimo vratiti građanima osmijeh na lice'

Otvoren prvi hrvatski 'Food Outlet' s do 90 posto jeftinijim cijenama: 'Želimo vratiti građanima osmijeh na lice'
Tomislav Miletic/PIXSELL

Pokretač outleta upozorava kako se u današnje vrijeme baca ili propada gotovo trećina proizvedene hrane, što je oko 1,3 milijarde tona godišnje, dok se samo u Hrvatskoj uništi oko 400.000 tona hrane

Potaknuti činjenicom da se u svijetu godišnje uništi ili baci oko 1,3 milijarde tona valjane hrane, a samo u Hrvatskoj oko 400.000 tona hrane koja nije došla do krajnjeg kupca, dvoje zagrebačkih poduzetnika pokrenulo je prvu hrvatsku "outlet" trgovinu hranom u kojoj se po povoljnim cijenama mogu kupiti proizvodi koji su tvornički višak, ili im je neispravna ambalaža ili im je rok uporabe pred istekom.

Idejni tvorac projekta Mario Žamboki kazao je u srijedu za Hinu kako se u trgovini Food Outlet - Žabac može kupovati hrana, sredstva za čišćenje, higijenu i slično po povoljnijoj cijeni od minimalno 50 do 90 posto od uobičajene cijene. Dodaje da se proizvodi nabavljaju od raznih proizvođača, a zbog velike potražnje u trgovini su uvijek raznoliki novi proizvodi, uglavnom poznatih brendova.

Projektom on i njegova supruga Maja nastoje promijeniti svijest ljudi o posljedicama bacanja hrane nastojeći to spriječiti.

Žabac je s radom počeo početkom kolovoza, zasniva se na prodaji štok proizvoda tj. viška robe proizvedene u tvornicama, lomljenih proizvoda koji su oštećeni u proizvodnji ili kojima nije dobra ambalaža te robe koja je pred istekom roka trajanja, ali je sva zdravstveno ispravna.

Žamboki upozorava kako se u današnje vrijeme baca ili propada gotovo trećina proizvedene hrane, što je oko 1,3 milijarde tona godišnje, dok se samo u Hrvatskoj uništi oko 400.000 tona hrane koja se nije prodala, a mogla je naći svoj put do krajnjeg korisnika. Rekao je da će i dalje otkupljivati višak od tvornica, lomljenu robu, robu pred istekom roka trajanja, a s vizijom da si stanovništvo slabijeg socijalnog statusa može priuštiti najbolje brendove.

"S etičkog i ekonomskog gledišta uvidjeli smo da bacanje hrane nije prihvatljivo, jer si hranu neki ljudi ne mogu priuštiti, a iscrpljuju se i prirodni izvori, kao što je voda čime se zagađuje okoliš'', istaknuo je. 

Poručuje kako će poduzetničku ideju implementirati i proširiti u ostale gradove Hrvatske. U Zagrebu je u planu otvorenje veće trgovine od postojeće na Tkalčićevoj 4, kao i mobilne trgovine.

Reci što misliš!